Vánoce jsou za námi, dárky jsou rozdány, rodinná sešlost již skončila a vy už nemusíte dál předstírat, že jste natěšený jako malý kluk na banánky v čokoládě. Je na čase čelit realitě. Přítelkyně i máma mají stejný vkus a vy jste dostal k Vánocům dva stejné holící strojky?

Nebo to ani nemusí mít souvislost s Vánoci, a prostě se vám doma jenom povalují věci, elektronika, knihy, staré auto, kolo …, kterých se už delší dobu uvažujete zbavit. Pokud jsou to věci, které pořád mají svoji hodnotu, proč je neprodat a nemít z toho alespoň nějaký finanční profit? Vždyť vás to taky něco stálo, když jste si je pořizoval. Tady je několik rad, na co si dávat pozor, aby váš prodej byl úspěšný.

Ohlídejte si kvalitu obrázků

Mít hezké fotky k inzerátu je snad to nejdůležitější kritérium ze všech, protože obrázek je první věc, íkterou si potenciální kupující všimne a bohužel někdy i ta poslední, protože když obrázek nepůsobí lákavě, často může být vaše inzerce prohlížena a nikdo si ji nerozklikne, aby zjistil detaily, co může lehce zmařit váš obchod. Proto si ohlídejte, aby vaše fotografie nebyli příliš tmavé, rozmazané nebo jinak nejasné. A pokud je možno, nafoťte jich víc a z více perspektiv a zaměřte se i na detaily, na které chcete upozornit. Důležité je rovněž pozadí, které by mělo být ideálně jednobarevné, aby zbytečně neodpoutávalo pozornost od samotného produktu. A nezapomeňte nabízet produkt jako solitér. Když máte více věcí na prodej, dejte si tu práci a každou nafoťte samostatně. Investovaný čas se vám určitě brzo vrátí.

Dbejte na klíčová slova

Stejně tak jako fotografie, i popis by měl být jasný a zřetelný. Měl by obsahovat všechny důležité fakty a detaily. Nejlepší v tomhle případě je vžít se do role kupujícího. Kdybyste si chtěl pořídit onou věc, co by vás zajímalo, na co byste se chtěl prodávajícího zeptat? A s ohledem na tyto aspekty pak formulujte samotný text vaší inzerce.

Odpovídejte co nejrychleji

Pokud vás kontaktuje nějaký zájemce s doplňujícím dotazem, snažte se mu odpovědět co možná nejrychleji. Je totiž důležité uvědomit si, že tu samou věc může nabízet, a s největší pravděpodobností taky nabízí, víc prodejců. Často se různí jenom ceny a případně stav opotřebení. Taky docela možné, že váš potenciální kupec se ještě rozhoduje a oslovil s dotazem více z vás prodejců a pokud neodpovíte vy, odpoví mu někdo jiný. Proto se snažte být tady pro něj s odpovědí jako první. Tím výrazně zvýšíte své šance.

Inzerujte na více místech

Pokud chcete zvýšit pravděpodobnost úspěchu prodeje, nebojte se svůj inzerát sdílet i na více portálech a sociálních sítích. Kde se shromažďují lidé, shromažďují se i jejich potřeby a jednou z nich je i nakupování. A třeba nemáte v přátelích na svých sítích nikoho, kdo by se o váš prodej přímo zajímal, ale lidi znají lidi. Stačí, když se váš kamarád zmíní, že něco prodáváte svému známému a ten dalšímu a ani nevíte jak, a najednou prodáváte na druhé straně republiky. Takže nebojte se sdílet.

Buďte přizpůsobivý

Jděte za hranice a přizpůsobte se situaci. Nabídněte kupujícímu, že mu tovar doručíte přímo domů nebo do práce. Samozřejmě, pokud je to ve vašich možnostech a vzdálenost je pro vás přijatelná za cenu, kterou pak získáte prodejem. Nebo mu třeba dejte poštovné gratis, když to pomůže prodat něco, o co se už delší dobu snažíte. Rovněž buďte přizpůsobivý, co se ceny týká. Pravidelně aktualizujte svůj inzerát, aby se ukazoval mezi nejnovějšími přidanými produkty, a když jej už nějakou dobu aktualizujete a nic se neděje, možná je na čase jít s cenou dolů. Tak možná neprodáte svůj tovar za nejvyšší vámi požadovanou cenu, ale dostanete za něj alespoň něco. To je vždy lepší, než jej vyhodit jen tak do popelnice.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments