Zdroj foto: pixabay

Tlumiče jsou důležitou součástí našeho vozidla. Tlumí nárazy, vychytávají nerovnosti. Když fungují správně, funguje nám také ABS a další elektronické systémy v našem autě. Může se ale stát, že se vlivem nerovností na vozovce opotřebují. Jak poznat, že je čas na výměnu?

Když se tlumiče daří zkrotit

Tlumiče bychom měli měnit každých ujetých 70 tisíc kilometrů. Tlumiče do auta ale často musíme měnit i o něco dříve. Stav vozovky, po které každý den jezdíme, totiž není ideální a v mnoha případech tak dochází k časnějšímu opotřebení této důležité části našeho vozidla. Mějte tak na paměti, že správně fungující tlumiče Audi jsou základ bezpečné jízdy. Jak tedy poznat, že je potřeba měnit?

Prodloužení brzdné dráhy ze začátku nepostřehnete

Jedním z prvních projevů opotřebených tlumičů je prodloužení brzdné dráhy. To se ale projevuje velmi pomalu, ze začátku jej ani nepostřehnete. Tento problém se ale postupně začíná zhoršovat, až si na běžných úsecích vaší cesty všimnete toho, že něco není zcela v pořádku. Prodloužit brzdnou dráhu vadné tlumiče mohou o několik metrů.

Auto na vozovce plave a nedrží stopu

Tlumiče jsou zásadní pro bezpečnost celé posádky našeho vozidla. Pokud se stává, že vozidlo na silnici nebezpečně plave, nebo dokonce nedrží svou stopu, bude potřeba změnit tlumiče. Je přímo ohrožena vaše bezpečnost, auto se stává špatně ovladatelným. Tlumiče již nedokáží vyrovnávat nerovnosti nebo nárazy kol vašeho automobilu.

Cítíte vibrace na volantu

Oblast volantu vozidla je také nutno vnímat. Cítíte jemné vibrace, volant se chvěje? Později se vibrace stále zvětšují, a dokonce slyšíte jemné rány. I toto je nechvalně známý signál, že je potřeba vyměnit tlumiče vašeho vozu. Čím dříve budete jednat, tím lépe pro vás.

Tlumiče potřebujeme mít v tom nejlepším stavu. Právě tato část vozidla se zasluhuje o to, abychom bezpečně dojeli. Hlídejte si proto varovné signály a raději navštivte servis, kde se o tlumiče postarají.

———-Komerční článek———

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments