Když se mluví o posilování břicha, každému jistě jako první přijdou na mysl klasické lehy-sedy, nebo sklapovačky. Nejde však o jedinou možnost. Podívejte se s námi na alternativní 4 cviky, kterými posílíte břicho a střed těla jako takový.

Natahování

Základem cviku je klasická poloha v kleče, kdy jsou ruce zároveň opřeny dlaněmi o podložku, tedy o zem. Následný cvik je založený na tom, že je pravá noha natahována směrem dozadu, zatímco levá ruka je natahována směrem dopředu. Po několika opakováních dojde k výměně, za levou nohu a pravou ruku. Jde o poměrně jednoduchý cvik, který je vhodný také u začátečníků.

Přítahy kolen

Cvik, který vychází z klasických známých sklapovaček. Začíná se polohou vleže s tím, že záda jsou mírně zvednuta a ruce jsou rozpaženy. Následný cvik se provádí tak, že jsou kolena přitahována co nejblíže hrudníku, s cílem udržet i nadále rovnováhu a zapojit do daného pohyb výhradně břišní svaly. Následuje návrat do startovní polohy a opakování. Komplikací daného cviku může být schopnost udržet rovnováhu, která se s přibývající pevností svalů bude zlepšovat.

Zvedání

Tento cvik se začíná vleže. A to tak, že je levá ruka od těla, dlaní dolů, zatímco je pravá ruka za hlavou, natažená. Pravá noha je pokrčená, s chodidlem na podložce. Levá noha je natažená. Princip cviku je založen na zvedání pravé ruky a levé nohy tak, aby se ruka dotkla nártu. To vše bez pokrčování. Po provedení cviku je vše prováděno i s druhými končetinami.

Zkracovačky

Náročnější cvik, začínaný v lehu na zem. Ruce jsou za hlavou, nohy jsou pokrčené. Cvik se provádí tak, že dochází zároveň k držení pokrčených kolen v pravém úhlu a k mírnému zvedání hrudníku. Následně se tělo vrací do původní polohy, přičemž dojde k natažení jedné nohy těsně nad zem. Ta se poté vrací do pokrčené výchozí polohy. Cvik se opakuje se střídáním obou nohou.

Více článků najdete na chlapsky.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na