Posilování, nebo jiná fitness aktivita není spojena jenom s tím, že budete dodržovat zásady správného tréninku. Je třeba myslet i na to, že byste měli také správně jíst. A jak na to? Podívejte se s námi.

Sacharidy

Ty jsou při fyzické aktivitě velmi důležité. A to z důvodu, že právě díky nim je možné mít dostatek energie na každou aktivitu. Právě z nich si lidské tělo bere vše, co potřebuje v rámci fyzické námahy. Je proto ideální dopřát si dostatečnou porci sacharidů zhruba hodinu před samotným cvičením. Sám se následně přesvědčíte o tom, že vám šla aktivita lépe.

Vláknina

Uvažujete nad ní? Je to velká chyba. Jedná se totiž o látku, která může výrazně zpomalovat transport sacharidů do krve. Když je v těle máte, tak je kvůli vláknině naplno nevyužijete. Proto před tréninkem volte takové potraviny, které ji neobsahují. To může být někdy v kombinaci s přídělem potřebných sacharidů problém. Viz například celozrnné pečivo.

Tekutiny

Ty je třeba dodávat tělu jak před cvičením, tak i během něho a samozřejmě tak po něm. Nemusíte nutně zůstávat jenom u klasické vody, jelikož se mohou hodit různé iontové nápoje. Díky nim tělu dodáte řadu důležitých látek. Čemu se naopak vyhněte, to jsou různé sladké limonády. Tekutiny jsou při cvičení důležité jak proto, že napomáhají tepelné regulaci, tak proto, že pochopitelně eliminují možné nepříjemné projevy dehydratace, která může souviset s nadměrným pocením.

Bílkoviny

Poslední látky, na které je třeba nezapomínat, jsou takzvané bílkoviny. I ty vaše tělo potřebuje, hlavně při snaze budovat svalovou hmotu. A kdy je ideální čas k tomu, abyste si je dopřál? Je to po cvičení. Kolik ale hned, jelikož ideální je počkat zhruba 30 – 60 minut. Vydýchejte se, odpočiňte si, dejte si sprchu a teprve poté je na bílkoviny nejlepší chvíle. Čerpat je lze jak z běžné stravy, tak je možné dostat je do těla v rámci různých proteinových nápojů.

Více článků najdete na chlapsky.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na