Co je základem každého zdravého životního stylu? Kvalitní jídlo a dále také pohyb. Pod ním si mnoho z vás jistě představí cvičení, nebo posilovnu. Ne vždy tomu tak musí být. Mnohdy pomůže i něco tak obyčejného, jako je chůze. Pomůže ke zdraví, ale i lepší postavě.

Kolik toho denně ujít?

Jistě se setkáte s číslem, které říká, že správné je v dnešní době ujít minimálně 10 000 kroků denně. Toto často jako argument používají různé fitness weby, ale i prodejci krokoměrů a jiných doplňků. Některé další studie mluví o tom, že bys mělo stačit zhruba 6 000 kroků denně. Obě čísla berte mírně s rezervou. Když bude váš denní příděl kroků někde mezi nimi, rozhodně tím nic nezkazíte.

Měřit vzdálenost a počet kroků lze dnes celkem jednoduše. Umí to mobilní telefony, chytré hodinky, stejně jako klasické krokoměry, ale také moderní fitness náramky. Mít tak dokonalý přehled rozhodně není nic složitého. Ty nejlevnější pomůcky stoí desítky až nižší stovky korun českých.

Proč právě chůze?

Jelikož je pro lidské tělo v podstatě přirozeným a v mnoha ohledech také běžným pohybem. Také je třeba říci, že vychází z běhu, který je aerobní aktivitou určenou pro lepší spalování tuků. Navíc se při chůzi hýbou nejenom nohy, ale také ruce a tím i hodní polovina těla. Jde proto o ideální volbu. Navíc je možné snadno měnit intenzitu a tedy i měnit to, jak rychle bude vaše tělo pracovat.

Jak se naučit více chodit?

Je to jednoduché. Stačí více eliminovat pohodlnost a klást důraz na pohyb. Jezdíte do práce vlakem či autobusem? Jděte na nádraží pěšky. Kdo používá MHD, může vystoupit o zastávku dříve  zbytek dojít. Kdo jezdí vozem, nechť parkuje ve větší vzdálenosti od vchodu. To vše jsou možnosti, jak dostat chůzi zcela jednoduše do běžného života. K tomu přidejte čas, který si vyčleníte přímo na daný pohyb a bude věnován třeba svižnější procházce po okolí.

Více článků najdete na chlapsky.cz

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na