Semínka jsou bohatým a mocným zdrojem vlákniny, vitamínů, bílkovin a polynenasycených mastných kyselin. Jelikož jsou tolik výživné, nemusíte jich jíst zas tolik, abyste na sobě pocítili jejich blahodárné účinky. Každé semínko má jiný nutriční profil, takže ideální je konzumovat jejich mix, čímž získáte více benefitů, a to od každého něco. A co je navíc pozitivní, u většiny lidí, kteří trpí alergií na jádra ořechů, které mají hodně podobné výživové hodnoty, se tyto alergie neprojevují u užití semínek, takže je můžou konzumovat a těžit z jejich nutričních výhod.

Mák

Tyto malé zázračné semínka jsou bohaté hlavně na vitamíny ze skupiny B, které mohou pomoci nastartovat a zvýšit vaši mozkovou aktivitu. Navíc jsou příjemně křupavé, takže když jich přidáte do zálivek salátů jak ovocných, tak zeleninových nebo třeba do marmelád, můžou vašim pokrmům poskytnout novou perspektivu a křupavý aspekt, který vaše hosty příjemně překvapí. Je potřeba mít na paměti, že s mákem se to nesmí přehánět, protože obsahuje opium, takže vám může při testech na drogy vyjít pozitivní výsledek.

Lněné semínka

Jsou skutečně všestranní, co se týká jejich účinků na zdraví. Obsahují minerály, hlavně hořčík, mangan a thiamin. Díky vysokému obsahu vlákniny napomáhají při trávení a tím i při detoxikaci organizmu. Velmi přínosné jsou i při snižování hladiny cholesterolu a zlepšují stavy cukrovky.

Chia semínka

Vysoký obsah bílkovin a nenasycených omega 3 mastných kyselin způsobuje jejich zázračnou schopnost absorbovat enormní množství tekutiny, díky čemu se umějí proměnit na jakýsi zdravý a výživný hydratační gel. Nejčastěji se přidávají do ovesných vloček, smoothies nebo jogurtu. A jelikož zvyknou nabobtnat, dokážu dobře zasytit a nemáte pak potřebu tolik toho sníst, což je hodně účinné při redukční dietě. Navíc zvláčňují střevní mikroflóru a napomáhají lepšímu vstřebávaní živin.

Konopné semínka

Když se řekne konopí, každý si hned vybaví marihuanu a její účinky. Nemějte ale obavy, po těchhle semínkách se nebudete smát, jelikož neobsahují látku THC, ale je fakt, že vám můžou pozvednout náladu, jelikož jejich účinky vám pomůžou cítit se lépe po mnoha stránkách. Stejně jako už zmíněné druhy působí detoxikačně, zlepšují trávení, snižují cholesterol a navíc zlepšují paměť, přispívají ke kráse vlasů a pokožky.

Dýňová semínka

Opět nutriční bomba, která výrazně napomáhá při problémech se zvětšenou prostatou, rovněž mají pozitivní vliv na kvalitu spánku a na zlepšení nálady a působí protizánětlivě. Navíc jsou výbornou pochoutkou. Dají se buď přidávat do salátů, nebo je klidně můžete bez výčitek pojídat jako snack u televize. Výborné jsou pražené, solené, nebo obalené třeba v paprice. Mají výraznou a nezaměnitelnou chuť.

Více článků najdete na chlapsky.cz

Předchozí článekNejbizarnější zaměstnání
Další článekPrkno neboli plank je cvik, kde „neděláte nic“, ale získáte všechno
Jsem máma už skoro dvou dětí. Ze sportů mě baví cyklistika a horská turistika. Ráda si přečtu dobrou knihu jakéhokoliv žánru, ale pokud si mohu vybrat, preferuji thrillery. Můj oblíbený autor je Robin Cook. Přála bych si, aby psal knížky tak rychle, jak já je čtu. Mám od něj totiž přečteno už úplně všechno. Rovněž mám ráda severského autora Jo Nesba a spoustu jiných autorů :) Hudebně se můj život momentálně scvrkl na infantilní tvorbu zaměřenou na děti, ale až překonám tyto stavy a děti trochu odrostou, tak si doufám opět napravím chuť něčím rockovým :) Jo a miluju jídlo... hlavně to pikantní.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na